27 Ocak 2009 Salı

LIMONLU CAY KURABIYESI





Gecenlerde nette bakinirken yabanci bir blogda rastladim bu muhtesem kurabiyelere.. Goruntusu denemem icin yetti de artti.. Icinde limon olunca guzel birsey olacagini az cok tahmin ettim ama tadi muhtesem oldu.. Iki gunde hemen bitti.. Ve bir gun sonra ayni tazeligi ile duruyordu.. Siddetle tavsiye ederim :-) Deneyin pisman olmayacaksiniz :-DDD
Olculer Amerikan kap olculeriydi, ben bardak karsiliklarini yazmaya calistim..

MALZEMELER,

Hamuru icin gerekenler:
  1. 225 gr tereyagi ( oda sicakliginda)(1 cup)
  2. 1 Cay bardagi pudra sekeri (1\3 cup)
  3. 1 paket vanilya
  4. 1 su bardagi + 10 yemek kasigi un (1- 2\3 cups)

Hamurun yapilisi:

  1. Cukur bir kabin icine, tereyagini, vanilyayi ve pudra sekerini koyun, mikser ile orta hizda calistirarak karistirin.. Azar azar unu ilave edin ve hamur kivam alincaya kadar karistirin..
  2. Hamuru yarim saat kadar buzdolabinda dinlendirin..
  3. Firini 180 C ye ayarlayin..
  4. Hamurdan cevizden az kucuk parcalar kopartip yuvarlayin.. Bas parmaginiz ile hamurun tam ortasina bir cukur acin.. Tepsiye aralikli olarak dizin.. (Ben tepsiye dizerken biraz yaygan yaptim kurabiyeleri siz yapmayin.. Cunku kurabiyeler firinda kendiliginden yayilacaklar az da olsa )
  5. 8 yada 10 dakika kadar firinda pisirin.. (Altin sarisi olana kadar ) dikkat edin daha fazla pisirmeyin
  6. Firindan cikartin ve iyice sogumasi icin bekletin..

Orta dolgu malzemesi:

  • 10 yemek kasigi toz seker (2\3 cup)
  • 3 tatli kasigi limon kabugu rendesi (kucuk tarafi ile rendeleyin)(3 teaspoon)
  • 3 yemek kasigi limon suyu (3 tablespoon)
  • 1 yemek kasigi tereyagi (1 tablespoon)
  • 1 tatli kasigi misir nisastasi (1 teaspoon)
  • 1 cay kasigi tuz (1\4 tea spoon)
  • 1 yumurta (cirpilmis)

Hazirlanisi:

  1. Butun malzemeyi kucuk bir tencereye koyun, kisik ateste koyulasip puruzsuz bir kivam elde edene kadar karistirarak pisirin.. Koyulasinca ocaktan alin sogutun.. (Ben soguma isleminden once hepsini suzgecten gecirdim puruzsuz bir kivam oldu)
  2. Soguyan kurabiyelerin orta kismina, limonlu karisimdan birer tatli kasigi koyun..

Cok seveceksiniz cokkkk :-)

Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. bende güzel tarifinizi uyguladım.10 dk sonra kurabiyeleri çıkardım şu an soğuyorlar fakat yumuşaklar biraz bu normal mi acaba yoksa herşey güzel gitmişti altı hafif kızarmış sararmış yani normalde üstten elleyince yumuşak normalmi acabahemen bi yanıtlarsanız?

    YanıtlaSil