29 Kasım 2008 Cumartesi

SEKER HAMURU HOSGELDIN BEBEK PASTASI









Bu sirin pastayi, burdaki Turk arkadaslarimiz Muharrem ve Hatice'nin dogacak bebekleri icin yaptim.. (Bebisin erkek olacagi tiyosunu alinca mavi sari yesil tonlarini tercih ettim ):-D Hatice'ye "hosgeldin bebek partisi" hazirladik arkadaslar arasinda.. Doguma cok az bir zaman kaldi, saglikla bebisini kucagina almasini diliyorum... :-)

Pastayi cikolatali yapmayi tercih ettim... Tarifi soyle....

Pandispanya malzemesi:
  • 6 adet yumurta
  • 5 kahve fincani seker
  • 5 kahve fincani un
  • 1,5 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2,5 yemek kasigi kakao
Hazirlanisi:
Yumurtalarin beyazlarini ve sekeri bir cukur kapta mikser ile once dusuk sonra yuksek hizda iyice cirpin.. Sarilari ayri bir kapta cirpin.. Daha sonra sarilari beyazlara bir kasikla yavas yavas karistirin.. Unu,kabartma tozunu ve vanilayi da ilave edip mikser ile dusuk hizda cirpin...Yagladiginiz kek kalibina koyup onceden isittiginiz 180C lik firinda pisirin...

Ben 25 cm lik (10 inches) yapismaz kelepceli kalibimla yaptim.. Kalibin tabani kadar yagli kagit kesip en altina koydum.. Onun uzerine pandispanya hamurunu doktum.. Boylelikle pistiginde kaliptan cikardigim zaman puruzsuz bir yuzey elde ettim hemde daha kolay cikti..

Kakaolu pasta dolgu kremasi icin (Ayse yaman'in tarifini uyguladim.)

Kakaolu pasta dolgu kremasi tarifi:
  • 2 su bardagı sut
  • 1,5 yemek kasigi kakao
  • 1,5 yemek kasigi un
  • 1/3 su bardağı nisasta(yaklasik 4 silme corba kasigi)
  • Yarım su bardağı seker
  • 1 paket vanilya
  • 1 yumurta
  • Yarim su bardagi sut kremasi
Vanilya ve sut kremasi disindaki butun malzemeyi bir tencereye koyun, once cirpma teli ile iyice cirpin.. Sonra ocaga koyun. Koyulasip muhallebi kivami alincaya ve kaynayincaya kadar pisirin.

Ocaktan alin ve vanilyayi ekleyin karistirin... Kapagi kapatin ve sogumaya birakin...

Bir taraftan da sut kremasini mikserle kati bir kivam alana kadar cirpin, muhallebiniz soguyana kadar sut kremasini buzdolabinda bekletin..

Soguyan muhallebiye, mikserde cirpip,buzdolabinda beklettiginiz sut kremasini ekleyin.. Mikser ile puruzsuz bir kivam elde edene kadar cirpin...
  • Pastanin ara katlarinda, damla cikolata kullandim

  • Pandispanyayi sekerli sut ile islattim..




Pastanin hazirlanmasi...
  1. Pandispanyanizi 3 ayri parcaya ayirin..

  2. Ilk parcayi sut ve seker ile hazirladiginiz karisim ile hafifce islatin..

  3. Ustune hazirladiginiz kakaolu pasta kremasinin yarisini yayin..

  4. Uzerine cikolata damlaciklari serpistirin..

  5. 2. pandispanyayi da sut ile hafifce islatip 1. katin uzerine koyun

  6. Kalan kakaolu pasta kremasini yayin ve tekrar cikolata damlaciklari serpistirin..

  7. Son pandispanyayi da kalan sut ile hafifce islatin ve en uste koyun...

  8. Kakaolu krem santiyi uzerindeki tarife uygun hazirlayin.. Pastanin disini kremsanti ile halin olmayacak sekilde kaplayin...

  9. Pastanizi seker hamuru ile kaplamadan once buzdolabinda yaklasik 2 saat kadar dinlendirin.. Seker hamuru ille kaplamak daha rahat olacaktir...

  10. Seker hamurunuzu istediginiz renkte renklendirin... Merdane yardimi ile cok ince olmayacak sekilde pastanizi kaplayacak buyuklukte acin...

  11. Buzdolabinda beklettiginiz pastanizi actiginiz seker hamuru ile puruzsuz bir sekilde kaplayin...Pastanin kenarlarindan fazla sarkan seker hamurlarini bicak yardimi ile kesin...

  12. Dilediginiz sekilde ustunu susleyin...

2 yorum:

  1. canım okadar guzel yapmıssınkı ellerıne saglık bayıldım sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  2. Canim arkadasim Efsun,

    Gecikmeli de olsa dusuncelerimi yazmak istiyorum. Cok guzel bir pasta ve parti bana o stresli zamanda o kadar iyi gelmiti ki anlatamam. Insan uzaklarda dostlara cok ihtiyac duyuyor. Pastan benim icin cok cok ozel ve onemliydi. Tekrardan bu vesile ile tesekkur etmek istiyorum.

    Seni ve Lindayi cok opuyorum. Turkiyede olursan gelince tekrar gorusmeyi cok isterim,

    Sevgiler

    Hatice Mercimek

    YanıtlaSil