14 Eylül 2008 Pazar

ORUMCEK ADAM (SPIDERMAN) YAS GUNU PASTASI






Dun Linda'nin arkadasi Sameer'in dogumgunu vardi... Iki gun oncesinden davet edildik, Annesi pastayi hala siparis vermedigini soyleyince bende isterse pastayi hazirlayabilecegimi soyledim.. Veee Sameer'in orumcek adami cok sevdigini pastasinin da orumcek adamli olmasini istedigini ogrendim.. Bir gun onceden pandispanyayi ve kaplama hamurunu (marshmallowdan yaptim yine) hazirladim..Dogum gununun oldugu gun, pastayi ve orumcek adam figurunu yaklasik 3,5 saatte tamamladim.. Orumcek adam biraz aceleye geldi, ama herkes tarafindan cok begenildi. Dogum gunu cocugunun ve diger cocuklarin yuzundeki ifade gorulmeye degerdi :-)Neyse bu isin icinden anlimin akiyla ciktigima cok mutlu oldum bende :-)
Gelelim Cikolatali Pastamizin tarifine:
MALZEMELER:(20 kisilik pasta icin)Pandispanya icin malzemeler:


  • 5 adet yumurta
  • 5 kahve fincani seker
  • 1 kahve fincani sut
  • 6 kahve fincani un
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3 yemek kasigi kakao

Yumurtalarin sarilarini ayirip beyazini mikser ile iyice kopurtene kadar cirpin. Kopuren yumurta aklarina sekeri ilave edin ve cirpmaya devam edin.. Sutu, unu kabartma tozunu ve vanilayi da ilave edip cirpma teli ile yumurta kopuklerini sondurmeden karistirin..Pasta kalibina dokmeden once,kalibin altina yagli kagit yayin, yagli kagidin uzerini tekrardan yaglayin, Pandispanya pistigi zaman, kaliba yapismadan rahatca cikacaktir..Onceden isittiginiz 180C lik firinda yaklasik yarim saat kadar pisirin..Ben 1 gun onceden hazirladim pandispanyayi.. Strec film ile sarip buzdolabinda beklettim bir gece..

Marshmallow seker hamuru icin:(Tarif Ayse Yamandan alintidir) Hazir seker hamuru da kullanabilirsiniz...Aşağıdaki ölçülerden oldukça çok şeker hamuru elde ediliyor. Yarım ölçüylede rahatlıkla pasta kaplayabilir üzerine süsleme yapabilirsiniz..fakat bu pastanızın boyutuna ve üzerindeki süslemelere göre değişir.

* 450 gr marshmallow (minik boyların ölçüsü için ~ 7,5 cup, bizim normal boy su bardaklarıyla ~ * 7 bardak kadar marshmallow kullanabilirsiniz.)

* 3 yemek kaşığı su* 900 gr ince çekilmiş pudra şekeri
* Bir çimdik tuz

Hamurun Hazırlanışı;

1. Marshmallowları geniş cam bir kaseye koyun.Microdalgada her defasında sadece 20-30 sn tutmak şartıyla marshmallowları eritin. Her defasında kaseyi dışarı çıkartıp güzelce karıştırın ve tekrar microdalgaya koyun, bu şekilde yaklaşık 2 dk içinde marshmallowlar eriyecektir, aşırı sıcaktan kaçının.Aynı şekilde benmari kurupta marsmallowları eritebilirsiniz, dikkat edilmesi gereken tek nokta marsmallowları aşırı sıcaktan uzak tutmak, zaten sıcağa gelince hemen eridiklerini farkedeceksiniz.

2. Eriyen marshmallowların içine su, tuz ve pudra şekerinin yarısını koyup önce bir kaşık yardımı ile karıştırın, sonra pudra şekerli bir yüzeye tüm malzemeyi döküp yoğurmaya başlayın, her defasında şeker hamuruna ihtiyacı kadar pudra şekeri dökün. Elinize yapışmayacak, yumuşak bir kıvama gelinceye kadar yoğurmaya devam edin...

3. En son olarak top haline getirdiğiniz şeker hamurunun üzerine birazcık bitkisel katı yağ sürün, güzelce plastik streç ile kaplayıp, hava almaz bir poşete sarıp saklayın, 1 gün oda sıcaklığında bekletin, oda sıcaklığında uzun müddet bu şekilde muhafaza edebilirsiniz.4.Şeker hamurunu kullanmadan önce güzelce masaj yapıp, yoğurun, kırılgan yapısı hemen elastik bir hale gelecektir. Afiyetle pastalarınızda kullanın.

Kremasi icin: Dr Oatker krem santi kullandim (kakaolu krem santi elimde olmadigi icin, beyaz krem santiye kakao ve eritilmis cikolata katarak, kakaolu krem santi elde ettim :-) 1,5 paket(3 poset) yeterli oluyor.. Posetin uzerindeki tarife gore hazirlayin buzdolabinda bekletin.. 3 su bardagi sute ihtiyaciniz var(1 su bardagi sute, 1 poset kremsanti)


Arasina: Damla cikolata taneleri
Pastayi islatmak icin:

  • Yarim su bardagi sut,

  • 1 tatli kasigi seker(ben 1 su bardagi sut kullandim fazla geldi )

Pastanin Yapilisi:Pandispanyayi 3 parcaya ayirin.. En alt kati sut ve seker ile hazirladiginiz karisim ile islatin (cok fazla islatmamaya gayret edin). Kakaolu kremsanti yayin, kremsantinin ustune damla cikolatalari serpistirin.. ikinci pandispanya katinida sut ile islatip bir onceki katin ustune koyun.. Tekrar krem santi ve damla cikolatalar serpin.. Son kati da az islatip en uste koyun.. Pastanin en ustunu de kremsanti ile kaplayip,yarim saat kadar buzdolabinda dinlendirin...Bu arada hamuru acabilirsiniz.. Marshmallowla hazirdiginiz hamuru elinizle tekrar yagurarak kivamina gelmesini saglayin. Tezgaha nisasta veya pudra sekeri serperek hamuru, pastayi kaplayacak kadar acin.. Pastayi kaplayip, fazlaliklari bicakla kesin..



Orumcek adam renkleri icin Wilton royal blue ve red ve cok az black'i kullandim..Hamura kurdan ucu ile kirmiziyla cok az siyah kattim, maviyede ayni sekilde cok az siyah katip bu renkleri elde ettim..Orumcek agi icin mikro dalgada erittigim cikolatayi pasta suslemek icin kullandigim sekillendiriciye koyup sIktIm, orumcek agi sekli vermeye calistim.. (eger sekillendiriciniz yoksa, erittiginiz cikolatayi, bir posetin icine koyup icini minik delerek sIkarsaniz da olur)Kenarlardaki bina goruntusunu de beyaz hamura yine kurdan ucu ile siyah gida boyasi atip gri rengini elde ettim..Merdane ile acip, sekillendirdim..Kenarlara arkalarini hafif islatarak yapistirdim... Hamurun kucuk bir kismini da sari gida boyasi ile renklendirip, merdane ile actim ve minik minik keserek bina camlari yaptim..:-)

7 yorum:

  1. cok guzel yapiyorsunuz tadida harika oluyor ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  2. Cok tesekkur ederim. :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor. Çok da güzel tarif etmişsiniz, ayrıntılı bir şekilde. Birçok blog sahibi yaptıkları pastaların sadece fotoğrafını koymakla yetiniyor, bundan dolayı size ayrıca teşekkür ederim! Oğlum için bu pastayı deneyeceğim, umarım başarılı olur :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Rabia;
    Cok tesekkur ederim yorumunuz icin.. HAklisiniz cogu blog sadece pasta resimlerini ekliyor, son postlarimin hepsinde bende oyle yapiyorum acikcasi.. Ama pastayi yaparken resimlemeye vaktim olmadigindan acikcasi.. Yoksa her asamasini resimlemek cok keyifli olur.. Bundan sonra elimden geldigince tekrar resimlemeye calisacagim bende :))) Sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. Bloğunuza ve özellikle de pastalarınızın hepsine baktım, müthiş işler yapmışsınız. Hepsinde fazlasıyla emek var ama öncelikle yetenek tabii :))Hele aşçı pastanıza bayıldım desem azdır.Hiçbir detayı atlamamışsınız,çok ince çalışmışsınız,çok sabırlısınız anlaşılan :)) Birkaç basit figürün modellemesine de bloğunuzda yer verirseniz (ve hatta laf aramızda ben sadece spiderman'i istiyorum :))çok sevinirim kendi adıma :)
    sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
  6. Bu guzel sozler karsisinda ne soyleyecegimi bilemedim inanin :))) Cok cok tesekkur ederim, cok mutlu ettiniz beni :))
    Elimden geldigince figurleri yaparken resimleyip ekleyecegim.. MAdem size spider man lazim, o zaman en kisa zamanda bir tane yapip resimleyecegim, Bu hafta sonu mesela bir bakin derim :))) Sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. İlginize çok teşekkür ederim, oğluma güzel bir sürpriz olacak,çok mutlu oldum şimdi,sabırsızlıkla bekliyorum :))

    YanıtlaSil