14 Eylül 2008 Pazar

TULUMBA TATLISI




Bloguma bir suredir yeni tarif ekleyemedim, simdi pespese birkac tarif birden ekleyip kendimi affettireyim Bu aksam yaptigim tulumba tatlisindan baslayayim sicagi sicagina.. Nefis citir citir bisii oldu, Yine bana gore cok kolay bir tarif, deneyin derim

Malzemeler;(Ortalama 60 tulumba cikiyor)

3 adet yumurta
2 yemek kasigi tereyagi
5 kahve fincani su
5 kahve fincani un
1 tatli kasigi seker
1 cay kasigi tuz

Serbeti icin:

3,5 su bardagi seker
3 su bardagi su
yarim limon suyu
Kizarmak icin: Sivi yag

Sekil vermek icin: sikma makinasi veya torbasi

Oncelikle serbeti hazirlayin. Bir tencereye seker ve suyu koyup kaynatin. Surup kivamina gelene kadar kaynatmaya devam edin.. Ocaktan almadan once yarim limon suyunu ilave edin. Sogumaya birakin..

Hamur icin: Tencereye tereyagini ve suyu, sekeri ve tuzu koyun kaynatin. Kaynayan suya, yavas yavas unu ilave ederek karistirin.. Unun topaklanmamasina dikkat edin.. Unu ilave ettikten sonra yaklasik 5 dakika kadar karistirarak pisirin.. Ocaktan alin el yakmayacak kadar sogumasini bekleyin.. Soguyan hamura teker teker yumurtalari ilave edin ( ilk yumurtayi kirip iyice yedirdikten sonra ikinci yumurtayi kirin.. Yumurtayi hamura karistirdiginiz zaman cok civik olacaktir.. Yogurmaya devam edin, siz yogurdukca hamur tekrardan toparlanacaktir..)3 yumurtayi da teker teker hamura yedirdikten sonra, sIkma torbasina, yada sIkma makinasina doldurun. (Ben Wilton marka pasta sekillendirici aparat ile sIktIm)

Tavaya kizartma yagini koyun, soguk yagin icine istediginiz sekilde hamuru sIkIn.. (ben kucuk tulumbalar seklinde yaptim) Ocagin altini acin ve kizartin... Kizaran tulumbalari sogumus serbetin icine atin.. 1 dakika kadar serbette tutup servis tabagina alin...
Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder