29 Kasım 2008 Cumartesi

IKRAMLIK MINIK PIZZA



Bu tarifte yine "Oktay usta ile cay saati " adli yemek kitabindan alintidir... Sabah kahvaltilarina, bes caylarina guzel bir alternatif... (Ikinci resmi kasar peyniri koymadan once cekmistim.. Firina verirken uzerlerine kucuk kasar peyniri dilimleri ekledim)

MALZEMELER:
  • 3 su bardagi un
  • yarim cay bardagi sivi yag
  • 1 paket kuru maya (ben bir corba kasigi kullandim)
  • 1 adet yumurta (beyazi hamura, sarisi ustune surmek icin ayrilacak)
  • 1 tatli kasigi tuz
  • 1 tatli kasigi tuz
  • 1 corba kasigi toz seker
  • alabildigi kadar su

Ic malzemesi:

  • Domates
  • siyah zeytin
  • sosis
  • yesil biber
  • kasar peyniri
  • beyaz peynir

Karistirma kabina unu dokun. Ortasini havuz seklinde acin. mayayi, yumurta beyazini, sivi yagi, unun uzerine de tuzunu, toz sekerini serpistiriyoruz...

Havuzun ortasindaki mayayi az miktarda suyla eritin. Yeterince su ekleyip kulak memesi kivaminda bir hamur hazirlayin. Hamuru iyi bir sekilde yogurun.

Daha sonra Oktay ustanin kitabindaki tarife gore ceviz buyuklugunde bezeler halinde kesip, yaglanmis firin tepsisine siralayip,parmak uclari ile vastirarak yassilastirmak gerekiyor.

Ama ben bu sekilde yapmadim... Hamuru ikye bolup, merdane yardimi ile cok ince olmayacak sekilde actim. Daha sonra bir su bardagi kullanarak, yuvarlaklar kestim.. Kestigim bu yuvarlaklari yaglanmis firin tepsisine dizdim.. Uzerlerine yumurta sarisi surup, istedigim ic malzemelerden koydum, 15 dk kadar tepside mayalanmasini bekledikten sonra onceden isittigim 200 derecelik firinin orta kisminda 10 dk kadar,uzerlei kizarana kadar pisirdim...

Bardakla kesilen minik pizzalar goruntu olarak cok hos oldular.. Hemde daha kolay bir yontem oldugundan zamandan da tasarruf ettim.. :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder