12 Ocak 2009 Pazartesi

ŞEKER HAMURU MELEKLI PASTA







Bu $irin melekli pastayi, arkadaslarimin istegi uzerine yaptim.. Herkes tarafindan buyuk begeni aldilar.. :-) Bende yaparken cok eglendim, ozellikle saclarini modellerken.. :-D
Melekler'i seker hamurundan, pastanin kaplamasini da marshmallow seker hamurundan yaptim.. Yapim asamasi ile ilgili notlari ekliyecegim, belki size de fikir verir..:-)

Yapim asamasi:



  • Pandispanyasini bir once yaptigim cikolatali pasta gibi hazir vanilyali kek unu karisimini kullandim, 4 kat olarak kestim.. Normal yaptigim pandispanyadan daha yumusak oldu ve Islatmama hic gerek kalmadi, pastayi keserken de o kadar kolay kesildi ki, cok memnun kaldim.. :-)

  • Kaplamasi icin marshmallow seker hamuru kullandim..
  • Melek figurleri seker hamurundan yaptim, istedigim gibi renklendirdim, sekillendirdim..
  • Melek figurlerin kanatlarini once bir kagida cizip makasla kestim, daha sonra seker hamurunu merdane ile acip kestigim kagit olcusunde kanatlari kestim.. hamur kanatlarin uzerini cizikler attim ve sekilli kurumasi icin biraktim.. en son uzerine parlaklik vermesi icin toz boya ile parlattim..

  • Pastanin en alt kenarlari icinde parlak kurdele kestim, sardim etrafini..

2 yorum:

  1. canım bu pastada meleklere kulalndığın toz boyanın adı nedir cok gülez bir parlaklık vermiş

    YanıtlaSil
  2. Meralcim meleklere parlakligi veren parlak toz. Yani inci rengi deniyor sanirim. Ismine bakip yazarim sana.. :-) Melekler bittikten sonra fircayla her yerine surmustum :-)

    YanıtlaSil