4 Eylül 2008 Perşembe

DILBER DUDAGI TATLISI



Eskiden her bayramda muhakkak tepsilerle yapip, gelen misafirlerimize ikram ettigimiz bir tatliydi.. Ramazan gelince aklima dustu, Tabi yapmayali yillar oldu, olculer neydi unutmustum. Imdadima yengem yetisti, bir telefonla hallettim meseleyi Benim cok sevdigim bir tatli.. Sizinde begeneceginizi umuyorum...
Malzemeler;
Hamuru icin:

  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardagi sivi yag
  • 1 su bardagi sut
  • yarim cay kasigi tuz
  • 150 gr eritilmis tereyagi(uzerine dokmek icin)
  • aldigi kadar un (un olcusunu almayi unutum)
  • Acmak icin nisasta 500 gr kadar

Serbeti icin:

  • 4 su bardagi su(4 cup)
  • 4 su bardagi seker( 4 cup)
  • yarim limon suyu
Ic malzemesi:

  • 2,5 su bardagi (2,5 cup) ceviz(cok kucuk parcalanmis olacak)

Oncelikle serbeti hazirlayalim, tatli olana kadar oda soguyacaktir...

Serbetin yapilisi:

Su ve sekeri karistiralim.. Suyun icinde sekeri iyice eritin ki altda kalirsa aci bir serbet olur...Kaynayip hafif kivam alinca (kasikla bir yere bir damla damlatin, parmaginizi batirip diger parmaginiza degdiginde kivamliysa serbet hazirdir..) Ocaktan almadan once limon suyunu da ilave edip bir tasim kaynatin.. Sogumaya birakin...



Tatlinin yapilisi:
Kabin icine yumurtalari kirin, yagi, sutu, tuzu ilave edip, azar azar un ekleyerek ele yapismayacak yumusak bir hamur yogurun.. (eger hamurunuz cok civiksa biraz daha un ekleyebilirsiniz). Hamuru yarim saat kadar dinlendirin..Daha sonra ikiye bolun. 1. hamurdan ceviz buyuklugunde 14 parca beze yapin.. ( ben once hamuru uzun rulo gibi yaptim, sonrasinda da bicakla 14 parcaya boldum)(resimleri buyutmek icin uzerine tiklayiniz)Bir cukur kabin icine nisastayi bosaltin, yaptiginiz kucuk bezeleri icine atin.. Acacaginiz zemini nisastalayin ve ilk bezeyi orta boy tabak buyuklugunde acin.. Actiginiz bezeyi kenara koyup uzerini bolca nisastalayin... Ikinci bezeyide ayni boyutlarda acin, diger bezenin ustune koyun, onunda ustunu nisastalayin.. 14 beze bitene kadar bu islemi tekrarlayin... 14 bezeyi ust uste koyduktan sonra , elinizin yardimi ile bastirarak yufkalari biraz buyutun.. Merdane ile acmaya devam edin, Acarken ara sira altini ustune getirin, altdaki parca kucuk kalmasin... Hamur kolay acilacaktir.. Yufkanin 2 - 3 mm inceligi yeterli olacaktir.. Bardakla (Ben sarap bardagi kullandim, ucu daha ince, keskin oldugu icin) resimdeki gibi parcalara ayirin... Aralarina ceviz koyup ikiye katlayin, tepside pespese dizin, cok aralikli dizmemeye gayret edin, Cokda sIk dizmeyin tabi..cunku firinlama isleminde kabaracaklardir.. Butun yuvarlak parcalar bitince erittiginiz tereyagini kasik kasik uzerlerine dokun.. Onceden isittiginiz firinda kizarana kadar pisirin....Bu islemi ikinci beze icinde ayni sekilde uygulayin...Yaklasik 1.5 tepsi tatli cikiyor....Firindan cikan tatliya, soguttugunuz serbeti dokun...Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder