27 Ağustos 2008 Çarşamba

RENKLİ KURABİYELER





Kizimla beraber mutfakta calismayi seviyoruz, Bana yardim etmek cok hosuna gidiyor, hem o hem de ben buyuk keyif aliyoruz tabi :-) Bu kurabiyeleri de beraber yaptik.. Hamurunu yogururken de, kurabiyeleri sekillendirirken de bana yardim etti :-)

MALZEMELER:

• 2,5 su bardagi un
• 150 gr. margarin (yumuşak)
• 1 su bardagi pudra şekeri
• 1 yumurta
• 1 paket kabartma tozu
• 1 paket vanilya
• 1 çay kaşığı tarcın
• 1 cimdik tuz
. yarim cay bardagi sut

YAPILISI:

Oda sıcaklıgında yumusatılmıs margarin, yumurta, pudra şekeri, kabartma tozu ve vanilyayi karıştırın. Unu az az ilave edin. Hamuru kulak memesi kıvamina gelene kadar yogurun... Hamurunuzun durumuna gore unu ekleyebilir yada azaltabilirsiniz...
Hamuru yarım santim kalınlığında acıp kurabiye kalıplarıyla keserek sekillendirin. Tepsinizi varsa, yagli kagit serin yoksa da az miktarda yaglayin.. Sekillendirdiginiz kurabiyeleri tepsiye dizin.. 175 C lik fırında pembeleşmeye başlayıncaya kadar pisirin..


Firindan cikan kurabiyelerin ustune:
1 tatli kasigi sut
goz karari pudra sekeri(boza kivami alacak) ve kurdan ucu ile gida boyasi ekleyip karistirdim firca yardimi ile kurabiyelere surdum..

Suslemesi icin: bir miktar cikolatayi kucuk bir mutfak posetinin icine koyup, mikro dalgada bir dk kadar tutup erittim.. Sonra posetin ucunu minik kestim ve kurabiyelerin ustune cizgiler yaptim, siz farkli da susleyebilirsin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder