19 Ekim 2010 Salı

TAHINLI PATLICAN SALATASI


Bu tarifi internetten bir sitede gormustum ama adini almamisim yoksa yapan arkadasa haksizlik etmek istemem, ismini de yayinlamak iyi olurdu dogrusu..
Tarifi tahinli denememistim daha once, biz cok begendik umarim sizde dener begenirsiniz, sunumu cok hos tadida :D
Sevgili arkadasim Demet cok sever patlicanli yemekleri onun icinde gitsin :)

TAHINLI PATLICAN SALATASI

Malzemeler-
  • 3 adet patlican
  • Yarim su bardağı tahin
  • 2 dis sarimsak
  • Yarim limon suyu
  • 1 yemek kasigi zeytinyagi
  • Tuz

Yapilisi

  1. 2 patlicanin uzerinde gelisi guzel delikler acarak firinda veya varsa koz tavasinin uzerinde kozleyin
  2. Kozlenen patlicanlari ikiye kesin kasik yardimiyla iclerini bosaltin.
  3. Cikan koz patlicanlari kucuk kucuk dograyin..
  4. Tahin-sarimsak-limon suyu-tuz ve zeytinyagiı ilave edin, tahta kasikla hafifce karistirin.

Rulolar icin-

  • 2 adet kemer patican
  • 1dis sarimsak (ezilmis)
  • 4 yemek kasigi zeytinyagi
  • 2 yemek kasigi balsamik sirke(ben kullanmadim)
  • Minik domates
  1. Patlicanlari uzun uzun kesin, tost makinasında izgara yapinPatlicanlar yumusayinca, zeytinyagi-sirke ve sarimsak ile marine edin.
  2. Marine sosundan alip suzun, rulo seklinde yuvarlayin.
  3. Dilerseniz sicak sudan gecirdiginiz yesil soganlarla baglayin veya resimdeki gibi, kurdanlari ikiye kirarak bir ucunu ceri domatese diger ucunu da patlicanlara saplayin.
  4. Rulolarin icine kasik yardimiyla kozlenmis karisimdan doldurun,
  5. Uzerlerini suslemek icin ben dereotu kullandim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder