6 Ocak 2010 Çarşamba

PATATESLI GUL BOREGI



Meltem'cim , Turkiye`ye geldigimizde ve bizi evinde misafir ettiginde bizim icin anneciginin ve kendisinin hazirlamis oldugu bu lezzetli boreklerin tadini unutamadim.. Canim arkadasim harika bir ev sahibesiydi, o kadar ki benim huysuz kizim yiyemedi diye ona ozel yaptiklarindan paketleyip bizimle yolladi.. Eve gittigimizde Linda butun borekleri tek basina hupletti ve beni cok sasirtmisti bu durum :-D Meltem ablasinin ne kadar lezzetli mamalar hazirladiginin bir kanitidir bu :-)
Bu borekleri ne zamandir yapmak istiyordum kismet yilbasi aksaminaymis.. Ailem tarafindan cok begenildi, bol bol resimledim ama SD kartimin azizligine ugradim ve bir sekilde tum resimler ucup gitti..
Bu sabah yine yeniden yaptim :-D Is arkadaslariminda buyuk begenisini aldi....
Ben tarife hic dokunmadan canim arkadasimin o guzel anlatimi ile sizi basbasa birakiyorum.. Ve kendisine tekrar tekrar coookk tesekkur ediyorum.. Dostlugu arkadasligi hep bende baki kalacak :-) Meltem`cigimin tarifi ve diger muhtesem tarifleri icin lutfen buraya tiklayiniz :-)
Bu tarifimi 51. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİ ev sahibesi sevgili Japon cekirdegi`ne yolluyorum.. Bol tarifli guzel bir etkinlik olmasi dilegimle :-)
Malzemeler:
  • 2 adet yufka
  • 3 adet orta boy patates
  • ½ su bardağı süt
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 silme tatlı kaşığı karabiber
  • Yeterince tuz
Harcı için:
  • 1 şişe maden suyu
  • 1 adet yumurta sarısı
Yumurta sarısı ve maden suyunu tel karıştırıcı yardımıyla güzelce çırpın.
  1. Yapılışı:Patatesleri soyup yıkayıp küp küp gelişigüzel dilimleyip haşlayın ve süzgeçte süzülmeye bırakın.

  2. Haşlanan patatesleri pürüzsüz olana kadar ezin içine süt,tereyağı,karabiber,tuz ilave edin karıştırın ve soğumaya bırakın.
  3. Yufkanın bir tanesini düz bir zemine açın.

  4. Hazırladığınız harç malzemesinden yufkanın üzerine yumurta fırçası ile sürün.Üzerine diğer yufkayı yerleştiririn.

  5. Harç malzemesinden üzeri için ayırın.streç film ile kaplayıp buzdolabında bekletebilirsiniz.

  6. Hazırladığınız patatesli harç malzemesini yufkaların üzerine yayın.Yufkanın en başından sonuna kadar çok sıkı olmayacak şekilde rulo şeklinde sarın.

  7. Tepsiye alın.Üzerini streç film ile kaplayın.Bir gece buzdolabında bekletin.

  8. Pişireceğiniz tepsiyi hafifçe sıvı yağ ile yağlayın.

  9. Börekleri 3 santim aralıklarla dilimleyin.Tepsiye yerleştirin üzerine ayırdığınız harçtan sürün ve 180C ısılı fırında üzeri kızarana kadar pişirin

Servis yapın.Afiyet olsun,

Benim kisacik bir dip notum: Burda taze yufka bulma imkanim olmadigi icin posetlenmis yufkadan yaptim ve biraz icini de bol tuttum..

Ilk yaptiklarimi bekletme sansim olmamisti ama bu son yaptiklarimi bir gece buzdolabinda beklettim.. Sonucta her ikiside ayni sekilde kabardi hic sorunsuz...

3 yorum:

  1. çok severim gül böreğini çayımıda aldım geldim.ellerine sağlık.her zaman bekleriz.sevgi,ler selamlar

    YanıtlaSil
  2. Cok tesekkur ederim, Ohh afiyet olsun size.. :-) Herzaman beklerim :-)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar, etkinlikten gördüm böreğin resmini :)

    Sayfanız çok güzel sizi izlemeye aldım, bende sayfama beklerim :D

    Şeker hamurlu çalışmalarınız da harika, görüşmek dileğiyle


    sevgiler

    YanıtlaSil