6 Ocak 2010 Çarşamba

FIRINDA SEBZELI SOMON BALIGI




Hani derler ya denizden babam ciksa yerim iste ben onlardan degilim yine de balikla arasi pek olmayan benim bile severek yedigim bir tarif bu.. Aluminyum folyonun icinde kendi buharinda pistigi icin cok lezzetli oluyor. Ozellikle baligin suyunda pisen patateslere bayiliyorum :-)Denemenizi siddetle tavsiye ederim :-) Ben gerekli malzemeyi yazacagim miktarini size birakiyorum...

Bu tarifimi 51. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİ ev sahibesi sevgili Japon cekirdegi`ne yolluyorum.. Bol tarifli guzel bir etkinlik olmasi dilegimle :-)

GEREKLI MALZEMELER:
  1. Somon baligi
  2. Patates (resimeki yada dilediginiz gibi dograyabilirsiniz,,)
  3. Maydanoz
  4. Kuru sogan(halka halka dogranmis)
  5. Yesil biber (istege bagli)
  6. Limon dilimleri
  7. 1 yemek kasigi tereyagi

Marine icin:

  • Salca
  • bir kasigi zeytin yagi
  • Dogranmis veya rendelenmis sarimsak
  • nane, pul biber
  • defne yapragi
  • tuz
  • az miktarda su
  1. Baligi aluminyum folyonun uzerine koyun
  2. Marine malzemesinin hepsini karistirip baliga surun.
  3. Ustune patatesleri disin, patateslerin uzerine soganlari dizin
  4. Biber, maydanoz, limon dilimlerini de dizin en ust kata da tereyagini bicakla keserek dagitin..
  5. Kalan sosu da uzerine gezdirip baligi folyoya sarin ve eger vaktiniz varsa buzdolabinda bu sekilde en az 1 saat dinlendirin..
  6. 175C lik firinda patatesler pisinceye kadar folyo icinde pisirin..

Afiyet olsun :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder