3 Kasım 2008 Pazartesi

MAYDANOZ, HAVUC MANTOLU PATATES



Bu tarifi Oktay ustanin"Oktay ustayla cay saati" adli kitabindan aldim.. Demet'cim tekrar tesekkur ederim kitap icin, sayende degisik lezzetler deniyorum, ve hep kulaklarini cinlatiyorum haberin olsun :-)Bu patates havuzlarini hafta sonu bir arkadasimin mahalleye veda partisi icin hazirladim, yanina da istek uzerine meyveli tart dan yaptim ... Cok begendiler :-D

MALZEMELER:

  • 5 adet patates
  • 1 demet maydanoz
  • 2 adet havuc
  • 1 demet dere otu (istege bagli)
  • 3 yemek kasigi zeytinyagi
  • yarim limon suyu
  • tuz

Icini doldurmak icin:

  • 1 kase yogurt
  • 1 dis sarimsak

Hazirlanisi:

Patatesleri haslayin, kabuklarini soyup catalla ezin..zeytinyagini, tuzu ve limonsuyunu ilave edin.. Maydanozlari, dereotunu ayri yerlere, kucuk kucuk dograyin .. Havuclari rendenin kucuk kismi ile rendeleryin (havuclarin kararmamasi icin uzerine biraz limon suyu gezdirin)Patatesden ceviz buyuklugunde parcalar alip yuvarliyin, sonra maydanozun icine atip tekrar yuvarlayin... Boylecedis cevresi maydanoz ile kaplanmis oluyor..Ayni islemi havuc ve dereotu icinde tekrarlayin.. Bas parmaginiz ile bastirip ortasini havuz gibi acin.. Apatates toplarinin tamamina bu islemi yapin.. Daha sonra actiginiz havuzlara sarmisakli yogurt ile (1 dis sarmisagi ezin ve yogurt ile karistirin.)doldurun..

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder