5 Kasım 2008 Çarşamba

CIKOLATALI KURABIYELER





Bu kurabiye tarifini sevgili Begum'un cikolatali dogum gunu kurabiyelerinden aldim.. Yanliz olculede degisiklik yaptim, un daha fazla kullanmam gerekti.. Tadi guzel oldu, bazilarini sade tukettik bazilarini da seker hamuru ile susledim :-)Begum'un tarifini aynen kopyaliyorum parantez icinde benim kullandigim olculari ekleyecegim... Alt daki resimdeki gibi hamurun altina ve ustune strec film koyup,merdane ile acarsaniz, kaliplarla kestiginiz ve kaldirdiginizda sekilleri bozulmayacaktir. Kolay bir yontem deneyin derim :-)



MALZEMELER:

  • 200 gr yumuşamış tereyağı
  • 200 gr şeker (1 su bardagi yada 1 cup)
  • 1 yumurta
  • 350 gr un (2,5 su bardagi yada 2,5 cup)
  • 50 gr kakao (yarim su bardagi yada 12 cup)
  • bal
  • şeker hamuru
  1. Yağı ve şekeri krema kıvamına gelene kadar cırpıyoruz. (Cok köpürene kadar cırpmıyoruz, yoksa pişince cok yayılıyorlar.)
  2. Yumurtayı cırpıp kremaya ekleyip karıştırıyoruz.
  3. Un ve kakaoyu eleyip iyice cırpıyoruz. Hamuru elimizle bastırarak top haline getirip strec filme sarıyoruz ve buzdolabında 1 saat bekletiyoruz.
  4. Tezgahı unlayıp hamuru 5 mm kalınlığında acıyoruz, istediğimiz kalıp ile kesiyoruz ve yağlı kağıtlı fırın tepsisine diziyoruz. 30 dak. serin bir yerde bekletiyoruz.
  5. Fırını 180° C'ye ısıtıyoruz.
  6. Yaklaşık 10 dak. pişiriyoruz. (Ben tam 10 dak. pişirdim.)
  7. Soğuduktan sonra kurabiyelerin üzerine cok ince bal sürüp şeker hamuru ve boncuklarla susluyoruz...

1 yorum:

  1. canım harıka gorunuyor ck guzel ellerıne saglık sevgıler..

    YanıtlaSil