22 Eylül 2008 Pazartesi

TAVUK GOGSU (CILEKLI)



Cilekli tavuk gogsunu kizim icin yaptim. Cilekli tadlari bayilarak yer minigim:-)Ben olcuyu yarim yaptim (portakalli tavuk gogsunun yari olcusu kadar)2,5 kase cikti.. 1litre sute 5 kase yada 6 kase cikacaktir...

MALZEMELER: (Yaklasik 3 kase icin)
  • 2,5 Su bardagi sut (2,5 cup)

  • 60 gr tereyagi

  • yarim su bardagi un (yarim cup)

  • 1 Su bardagi seker (1 cup)

  • 12 adet cilek (iyice ezilmis olacak)

  • Yarim paket vanilya

  • Suslemek icin 5-6 adet cilek,

YAPILISI:

Islem ayni portakalli tavuk gogsundeki gibi olacak ama ben tekrar yazayim buraya da..Tencereye tereyagini koyun eritin,eriyen tereyaginin icinde unu ekleyip karistirarak kavurun,yakmamaya dikkat edin. Unun kokusu cikmaya baslayinca, sekeri, sutu ilave edin, kaynayip muhallebi kivamina gelince ocaktan alip, vanilyayi ve ezdiginiz cilek karisimini ekleyin, karistirin... Isterseniz tepsiye dokun, ben dondurma kaselerine koydum.. Kaseleri suyla islattim.. Kasenin altina ve kenarlarina dilimledigim cilekleri koyup, muhallebiyi uzerine doktum.. Evde bulunan pasta susleme sekerleri serpistirdim en ustune de..Dilediginiz gibi susleyebilirsiniz.. :-) Dilerseniz daha sonra ters ceviripkaseden cikartarak da farkli servis yapabilirsiniz....Hafif bir tatli..Afiyet olsun :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder