27 Ağustos 2008 Çarşamba

MANTI


Ne zamandir yapmak isteyip de erteledigim bu lezzeti sonunda yaptim, Cok uzun zamandir yapmamistim, ozlemisim dogrusu :))
Malzemeler;

Hamuru icin:

  • 4 su bardagi un (4 cup)
  • 1 su bardagi su (1 cup)
  • 1 adet yumurta
  • 1 tatli kasigi tuz

Ic harci icin:


  • 250 gr. kiyma
  • 1 adet kuru sogan
  • yarim demet maydanoz,

  • tuz
Sos'u icin:

  • Yarim kilo yogurt
  • 5 yemek kasigi sivi yag

  • 1 yemek kasigi pul biber
  • 1 yemek kasigi kuru nane

  • 2 dis sarimsak

Hamurun yapilisi:
Cukur bir kaba, unu, yumurtayi, tuzu koyup azar azar suyu ekleyerek yogurun. Yumusak olmayan, sIkI bir hamur elde edeceksiniz.. (Yumusak hamur zor acilir, kiymayi koyduktan sonra zemine yapisir kapatmakda zorlanabilirsiniz) Yarim saat kadar hamuru dinlendirin..

Ic Harcin yapilisi:
Sogani rendeleyin (ben kucuk, kucuk dogradim ama rendelemek daha iyi olacaktir) Maydanozu ince ince kiyin. Bir kapta, Kiymayi, Sogani, maydanozu ve tuzu harmanlayin (Isterseniz karabiber de ekleyebilirsiniz)...



Hamurdan 3 beze yapin.. 1. bezeyi 2mm kalinliginda acin, bicakla ince seritler halinde boyuna kesin, daha sonra kucuk kareler olusturacak sekilde enine kesin.. (Istediginiz manti buyuklugune gore) Hazirladiginiz ic harcindan butun kareleri doldurun.. Isterseniz ikiye katlayin (muska seklinde) bu kolay olan yontemdir.. Dilerseniz de dort ucunu ust de birlestirerek katlayabilirsiniz..


(Resimleri buyutmek icin uzerine tiklayiniz)
Ben bir kismini hemen kaynattim, bir kismini da onceden isitilmis firinda 2 yada 3 dk kadar bekletip sertlestiklerinde firindan aldim, sogutup, buzdolabi posetlerine koydum, derin dondurucuya attim.. Boylelikle istendigi zaman cikartilip kaynatabilir :-)

Eger hepsini kaynatacaksaniz bir tencereye,yaklasik 7 bardak su, 1 corba kasigi tuz koyup kaynatin. Kaynayan suya, mantilari ekleyin, 15 dk kadar bu suda haslayin..

Tavada yagi eritin, pul biberi ve kuru naneyi ekleyip 1 dk kadar karistirin.

Mantilari servis tabagina ister suyu ile beraber, isterseniz tamamen suzerek koyun. Onceden hazirladiginiz sarimsakli yogurdu mantilarin uzerine dokun.. En ustune hazirladiginiz yagdan gezdirin..


Afiyet olsun sizlere... :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder