27 Ağustos 2008 Çarşamba

ÇITIR ÇITIR SİMİT

Simit'i sevmeyen azdir herhalde.. Ben sicak sicak simitin icine peynir ve domates dilimleri koyup yemeyi cok severim, tabi yaninda bir bardak cay oldumu deymeyin keyfime :-). Insan cok uzaklarda olunca bazi seyler daha bir kiymetli oluyor.. :-)
Bu tarifi cok uzun zaman once net de bulmustum, sitenin adini sizinle paylasmak isterdim ama bulamadim.. Ilk denememde cok begendigim icin not etmistim.. Simdi hem sizinle paylasip, hemde kendime bir ayricalik yapayim dedim, sanirim iyi ettim :-)



Malzemeler;

  • 1 su bardagi ilik sut(240 ml)
  • 1/2 su bardagi ilik su(120 ml)
  • 1 yemek kasigi toz seker
  • 1 yemek kasigi kuru maya
  • 2 yemek kasigi sivi yag
  • 1 yumurta
  • 1,5 tatli kasigi tuz
  • 4 yada 4,5 su bardagi un (1000 ml kadar)
  • 2 yemek kasigi pekmez ile 1 cay bardagi suyu karistirin(Simiti batirmak icin)
  • 1,5 su bardagi kadar susam









Yapim asamasi;

Mayayi ilik su ve seker ile beraber karistirip kabartin.. Daha sonra, sut,sivi yag, yumurta, tuz, ve unu ekleyerek ele yapismayan bir hamur elde edene kadar yogurun... Hamuru 1 saat kadar dinlendirin.. Hamuru 5 parcaya ayirip, tek tek elle yuvarlayarak uzun bir serit haline getirin (elinize yapismamasi icin zemini biraz unlayabilirsiniz) resimdeki gibi ikiye katlayip kivirin. Iki ucunu birlestirip, once pekmezli suya, sonrada susama bulayip yagli kagit serdiginiz tepsiye aralikli dizin..
20 dk kadar bekletip, onceden isittiginiz 180C lik firinda iyice kizarana kadar pisirin...
AFIYET OLSUNN :-)

1 yorum: