16 Nisan 2009 Perşembe

DOMATES SOSLU CUBUK MAKARNA (SPAGHETTI)






Tarife gecmeden once sizinle mutlulugumu paylasmak istiyorum.. Gune yeni baslarken ilk isim blogumu acmak ve sizden gelen degerli yorumlari onaylamak oluyor.. Kimine gore komik gelse de bu bana cok keyif veriyor, yaptiklarimin tarafinizdan begeniliyor ve deneniyor olmasi muthis birsey benim icin :-) Bugunde cok mutlu basladim neden mi? sevgili Eda 'nin benim icin yaptigi guzel yorumlar sebep oldu.. Bloguna hem tesekkur hemde tanisma amacli gittigimde, benden bahsetmis oldugunu gormek inanin cok duygulandirdi beni.. Eda'cim cok cok tesekkur ederim, Kalbinin guzelligi kalemine yuzune yansimis, belli ki cok duyarli cok icten bir insansin.. Seni tanimak gercekten cok guzel :-) Ictenligin, nezaketin ve zarifligin icin tekrar tekrar tesekkurler... :-)

Nurcan, Meltem ve Necla dan sonra blog dayanismasi disindan biraz daha yakinen tanisma firsati buldugum arkadasimsin :-) Mutluyum :-)

Bu sayede siz sevgili blog arkadaslarimi da kocaman sevgiyle kucakliyorum.. Guzel dostluklar kurmak, yasamak ve yasatmak dilegiyle.. :-)

Tarifimi sevgili Necla,nin ev sahibesi oldugu 40. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'ne yolluyorum...Kolay gelsin, katilimi bol, guzel bir etkinlik olmasi dilegiyle...

Dun oglen kizim ve kendim icin yaptigim ve kesinlikle begeneceginizden emin oldugum domates soslu makarna tarifim soyle :

MALZEMELER: (3 buyuk tabak icin)

  • Yarim paket cubuk makarna

  • 3 yemek kasigi sivi yag (pistikten sonra yaglamka icin)

  • tuz

Sosu icin:

  • 2 buyuk domates(rendelenmis)

  • 2 dis sarmisak(rendelenmis)

  • 1 kuru sogan(kucuk yemeklik dogranmis)

  • 2 dal yesil sogan (kucuk dogranmis)

  • 1 tutam maydanoz(kucuk dogranmis)

  • 1 tutam dere otu (istege bagli)

  • Varsa bir tutam taze nane yoksa bir tatli kasigi kuru nane

  • Varsa 2 yada 3 defne yapragi

  • 1 cay kasigi pul biber

  • 3 corba kasigi sivi yag

  • 1 tablet bulyon (ben vegeta sebze tozu kullaniyorum 1 tatli kasigi kullandim)

  • 1 cay kasigi seker

  • tuz

Uzeri icin:

  • Kasar peyniri rendesi(istege bagli)

  • taze nane

  • dere otu

  • kucuk domates
  1. Makarnayi tuzlu suda haslayin (cok su koymazsaniz az suda piserken kendi lezzeti icinde kalir)

  2. Diger taraftan sosu hazirlayin.. Sivi yagi tencereye koyun, kuru sogani ekleyip soteleyin.. Domates rendesi, defne yapragi(cok guzel bir aromasi oluyor) ve sarmisagi ilave edin... Bir sure kaynatin..

  3. Domatesler suyunu cekmeye baslayinca naneyi, sekeri, pul biberi, bulyonu ve tuzu ilave edin.

  4. Sos kivama gelince ocaktan indirin, yesil sogani, maydanozu ve dilerseniz dereotunu ekleyip karistirin..

  5. Haslanan makarnayi suzun, tencereye yagi ekleyip makarnayi yaglayin..

  6. Servis tabagina makarnayi koyun, ustune sosu ilave edin.. Sosun uzerine dilerseniz kasar peyniri rendesi serpin, taze nane, domates ve dere otu ile susleyip sunabilirsiniz..

Afiyet olsun.......

1 yorum:

  1. canım sayfana bazen yorum bırakamıyorum mimini aldım severek cevapladım.yazıların bana okadar güzel enerji veriyoki keşke diyorum yakın olsakta tanışa bilsek ama elbette mümkindegil ....soslu makarnayı bende çok yaparım ama defne yapragı ve bulyon koymuyordum birdahaki sefere böyle deniyecegim kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil