1 Nisan 2009 Çarşamba

CIKOLATALI FISTIKLI YAS PASTA







Kac gundur aklimda cocukken pastaneden aldigimiz, ozlemini duydugum fistikli cikolatali pastalar vardi... Dogum gunlerinde, ozel zamanlarda aldigimiz ve bir seferde kac dilim yedigimi hatirlamadigim.. Bugun bir arkadasima ev oturmasina giderken birden boyle bir pasta yapmaya karar verdim... Sabahin erken saatlerinde ise koyuldum...
Arkadasima gittigimde, pastadan da ikram etmesine cok sevindim, acikcasi tadini merak ediyordum.. :-) HIMMMM COK GUZELDI :-d Arkadasimin da begenmis olmasi beni cok mutlu etti. Belki birgun sizde denemek istersiniz :-)

Bu tarifimi sevgili sevgili Zeynep'in ev sahibeligi yaptigi 39. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ne yolluyorum.. Herzamanki gibi cok keyifli bir etkinlik ve harika tarifler var, Kolay gelsin Zeynep'cim :-)

MALZEMELER:

Pandispanya icin: (20 cm'lik kelepceli kalip da pisirdim)
  • 5 yumurta
  • 3,5 Turk kahve fincani un
  • 4 Turk kahve fincani seker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket sekerli vanilin
  • Yarim Turk kahve fincani nisasta
  • 2 yemek kasigi kakao
  1. Yumurta beyazlarini ve sekeri bir kaba koyup kopuk kopuk olana kadar iyice mikserle cirpin..
  2. Ayri bir yerde yumurta sarilarini da cirpip, azar azar beyazlara katin..
    Unu, nisastayi, kabartma tozunu, kakaoyu ve vanilyayi da ekleyip, beyazlari sondurmeden karistirin...
  3. Yagladiginiz kaliba bu karisimi bosaltin
  4. Onceden isittiginiz 180C firinda pisirin..
  5. Karisimi kaliba dokmeden once, kalibin taban olcusunde yagli kagit kesip, en alta yayar ve yagli kagidin ustune karisimi dokerseniz, pandispanyaniz pisipde soguduktan sonra, yagli kagidi kaldirdiginizda, puruzsuz cir yuzey elde edersiniz...

Ara dolgusu icin:

  1. Ev yapimi krem santi kullandim siz hazir kremsanti veya istediginiz baska birseyde kullanabilirsiniz.
  2. Aralara tum antep fistiklari ve damla cikolata

Ustu icin:

  • Dovulmus antep fistiklari
  • yanlari icin damla cikolata ve cikolata rendesi

Kalpler icin:

  1. 1 cay bardagi dugme cikolatayi mutfak posetine koyup mikro dalga firinda erittim
  2. Bir tepsinin icine koydugum 3 boy kalpkurabiye kalibinin icine posette erittigim erimis cikolatadan azar miktarda koyup buzdolabinda 10 dk kadar donmasi icin beklettim...

Ara dolgusu icin ev Yapimi Krem santi Tarifi:

  • 2 su bardagi sut kremasi (heavy cream)
  • 3 Turk kahve fincani pudra sekeri
  • 1 paket vanilya

  1. Kremayi cukur bir kaba koyun, pudra sekerini ve vanilyayi ekleyerek mikser ile once yavas, sonra yuksek devirde iyice cirpin... Katilasmaya baslayacaktir.. Kullanmadan once bir sure buzdolabinda bekletin...
  2. Ben sadece boyle yaptim yeterli oldu ama;Not: Eger kremsanti istediginiz kivama gelmiyorsa, mikserle cirparken,cukur kabin altini buzun uzerine koyun oyle cirpin.. Cok da katilastirmamaya dikkat edin yoksa yaga donusur )

YAPILISI:

  1. Pandispanyayi uc esit parcaya bolun..
  2. Sekerli sut ile pandispanyayi hafif islatin
  3. hazirladiginiz krem santiyi aralara yayin, ustune antep fistiklari ve damla cikolata serpistirin
  4. En ustune de kalan krem santiyi surun
  5. Pastanin yanlarini damla cikolata ve cikolata rendesi ile kaplayin
  6. Ustune dovulmus antep fistiklarini serpin.
  7. Kalp seklinde hazirladiginiz(yada baska sekillerde olur) cikolatalarla susleyin...

7 yorum:

  1. çikolatalı pastayı kim sevmezki...ellerinize sağlık çok güzel olmuş...
    turuncumutfak.blogcu.com

    YanıtlaSil
  2. Efsuncugum tam dort dortluk bir pasta tarifi. Ev yapimi krem santi tarifi ise tam aradigim tarif. Yakinlarda yapacagim pasta icin bu tarz bir krema ariyordum cok iyi oldu. Asagidaki hayvancikli pasta ise mukemmel olmus, fikir super, kardesimin bebegi icin yaoacagim ben de insallah. Cok opuyorum seni.
    Esra

    YanıtlaSil
  3. Selin'cim tesekkur ederim guzel yorumun icin.. Haklisin cikolatali pastayi kim sevmez ki :-)

    YanıtlaSil
  4. Esra'cim begendigine cok sevindim, ben de senin pastalarina ve fikirlerine bayiliyorum :-)
    Evet ben genelde bu krem santi tarifini yapiyorum, hem evde yapiliyor olmasi hemde kremanin hafifligi acisindan benim gozde pasta dolgum diyebilirim..
    Icine farkli aromalar koyup farkli tadlar da olusturabilirsin.. :-)
    HAyvancikli pastayi calismak da cok zevkliydi, umarim sende keyifle yaparsin.. Eger yardima ihtiyacin olursa(ki sen daha iyisini yapacaksin eminim) seve seve yardimci olurum...
    Bende cok opuyorum
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. canım yine harika olmuş emegine salık bu aralar bırak pasta tabanını nornal kek bile yapsam çöküyor ve kabarmıyor inşallah bu güzel tarifinle tuttururum eger sayfamda bi pasta görürsen bilki bu senin pandipanya ölçünle olmuş olacak sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  6. efsun yarın kuzularımın doğum günü,pastayı gördüğümde *işte buuu* dedim.çok güzel görünüyor...(yuvarlak fırın tepsisine yapmak için*kalabalık bir dogum günü olacak*malzemeyi 2 katınamı çıkarmaliıim.deneyen yada fikri olan varmı?)teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Bu pastayı daha önceden de yapmıştım. Herkes bayıldı dışarıdan pasta almaya gerek yok dediler. Bugün misafirim var tekrar yapıyorum. Tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil