22 Ekim 2008 Çarşamba

HASHASLI EKMEK


Ekmegi arada evde kendim yapiyorum... Bugunde o aralardan biri iste.. Degisiklik olsun dedim, gecenlerde aldigim hashas aklima geldi ve ekmegi hashasli yaptim.. Gayet de guzel oldu buyrun sizde gorun :-)

MALZEMELER;

  • 2,5 su bardagi (2,5 cup)

  • yaklasik 2 su bardagina yakin su

  • 1 tatli kasigi seker

  • 1 tatli kasigi tuz

  • 1 yemek kasigi kuru maya

  • hashas tohumu

Bir miktar suyun icine sekeri ve mayayi koyup karistirin.. Maya kabardiktan sonra yogurma kabina unu dokun, havuz biciminde acip, mayayi, tuzu ilave edin, azar azar su ekleyerek ele yapismaacak bir hamur yogurun.. Daha sonra hamuru iki kat olana kadar ustunu strec film ile kaplayip oda sicakliginda mayalandirin... (Yaklasik olarak 2 saat kadar) Mayalanan hamuru elinizle acip yuzeyine hashasi serpin.. Bir ucundan baslayarak rulo gibi sarin.. Ben kucuk pasta kalibina koydum (once sprey yag ile kalibi yagladim.. Hafif yaglayinki kaliptan rahatlikla ciksin ekmeginiz) Tekrar ayalanmasi icin 2 saat kadar bekletin.. Firinlayacaginiz zaman uzerine sulandirilmis yumurta sarisi surup tekrar hashas serpin.. Isittiginiz 170 C firinda ustu iyice kizarana kadar pisirin..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder