27 Mart 2009 Cuma

ÇİKOLATALI TARÇINLI KURABİYE










Offf biliyorum bu ara blogumla cok ilgilenemiyorum, biraz yogun ve yorgunum.. Aslinda yaptigim cok birsey yok ama bahar yorgunlugu denen sey bu olsa gerek :-) Yorgunlugunun yani sira bahari cok seviyorum, yemyesil cimlere sere serpe uzanmak ne guzel olurdu diye dusunuyorum ama kenenin bortun, bocegin olabilecegini dusununce bu guzelim hayalim aninda puffff diye yok oluyor aklimdan :-D Neyse bahari mujdeleyen guzelim ciceklerin tadini cikartmaniz dilegiyle...

Bugun yaptigim ve sicagi sicagina sizinle paylasmak istedigim yine cok nefis bir kurabiye.. Benim kucuk canavarimin ilk kez bir kurabiyeyi ust uste 3,5 tanesini yedigini gorunce himmm dedim tamam bu kurabiyecikler sinifi "pekiyi" gecer :-D Kurabiyeyi iki sekilde yaptim ikisininde yapilis seklini asagida yazacagim.. :-)

Kurabiyelerimi sevgili Zeynep'in ev sahibeligi yaptigi 39. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ne yolluyorum.. Umarim cok guzel ve keyifli olur.. Kendisine kolaylik diliyorum :-)

MALZEMELER:
  • 225 gr tereyagi (oda sicaklidinda)
  • 3 su bardagi un (3 cups)
  • 1 su bardagi pudra sekeri(1 cup)
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatli kasigi tarcin

Ara dolgusu icin:

  • 1 cay bardagi krema
  • 2 cay bardagi cikolata

Yapilisi:

  1. Karistirma kabina yumusamis tereyagini (eger dolapta ise mikro dalgada yada firinda cok kisa bir sure tutup yumusatabilirsiniz.) yumurtayi, kabartma tozunu, vanilyayi ve pudra sekerini koyup yogurmaya baslayin
  2. Azar azar unu ilave edin (ben tam 3 su bardagi kullandim) yumusak ele yapismayan bir hamur elde edin.. Kulak memesi yumusakliginda.. Iyice yogurun..
  3. Kivama gelen hamuru 10 dakika dinlenmeye birakin..
  4. Unladiginiz tezgain uzerinde hamurunuzu acin, cok incecik olmasin...
  5. Kurabiye kaliplari ile hepsini kesin..
  6. Kestiginiz sekilli kurabiyelerin yarisinin da ortalarini farkli sekilde yada yine ayni seklin kucuk kalibi ile kesin..
  7. Firin tepsisine dizin, fazla aralik vermeye gerek yok asiri yayilmayacaklar cunku, sadece kabaracaklar biraz...
  8. Onceden isittiginiz 180C lik firinda 15-20 dakika kadar pisirin.. Kizarmamasina dikkat edin..
  9. Firindan cikan kurabiyelerinizi sogumaya birakin..

Ara dolgusunun hazirlanmasi:

  1. Kucuk bir tencereye 1 cay bardagi sut kremasini bosaltin
  2. Cikolatalari da ustune dokup cikolatalar eriyinceye kadar orta ateste tutun..
  3. Cikolatalar eriyince ocaktan alip ilinmasi icin bekleyin..

Soguyan kurabiyelerin alt katlarina cikolatadan bir tatli kasigi kadar damlatin ortasina. Ust kurabiyeleri kapatin... Bu islemi kurabiyeleriniz bitinceye kadar devam ettirin.. En son uzerlerine pudra sekeri eleyin..

Not: Eger elinizde kurabiye kalibi yoksa yukardaki resimdeki gibi de yapabilirsiniz..

  1. Hamurdan ceviz buyuklugunde parcalar kopartip elinizle yuvarlayin
  2. Catalin arka kismi ile yuvarladiginiz hamurun ustune bastirip tepsiye dizin..
  3. Onceden isittiginiz 180C lik firinda 15-20 dakika kadar pisirin.. Kizarmamasina dikkat edin..
  4. Firindan alip soguttugunuz kurabiyelerin ustune, erittiginiz cikolatayi ( eritip mutfak posetine koyup, posetin bir ucunda minik bir delik acip)enine ve boyuna seritler yaparak sekillendirin :-)

Afiyet olsun :-)

2 yorum:

  1. canım ellerine saglık sevgiler
    sevil

    YanıtlaSil
  2. canım benim ikiside birbirinden şık olmuş canavar beyendigine göre tadıda müklemmeldir kocaman öpücükler yolluyorum sevgiyle kal.

    YanıtlaSil