20 Kasım 2008 Perşembe

KADAYIFLI MUHALLEBI




Bu tatliyi ne zamandir yapmayi planliyordum ama bir turlu yapamadim, kismet buguneymis..:-)
Tarifi arkadasim Demet'den aldim.. Hatta ilk defa da ondan duydum bu lezzetin varligini :-)
Iyikide yapmisim, cok guzel oldu, cok sevdik, bundan sonra vazgecilmezlerimin arasinda yerini aldi bile....... Tesekkurler bir kere daha Demet'cim....
Demet'in verdigi tarifi aynen kopyaliyorum ben kendi kullandigim olculeri parantez icinde ekleyecegim....

Malzemeler:
  • 300gr kadayıf (250 gr kullandim)
  • 6 yemek kaşığı toz şeker
  • 5 yemek kaşığı tereyağı
  • 1,5 su bardağı doğranmış ceviz

Hazırlanması:Kadayıfı 1-2 saat öncesinden derin dondurucuya koyun. Dondurucudan alıp kolayca kırarak tencereye koyun. İçine yağı, şekeri lave edip orta harlı ateşte sürekli karıştırarak kavurun. Pembe hale gelince cevizi ekleyin. Ateşten alıp soğutun.

Muhallebi Malzemeleri:

  1. 1kg süt (4,5 su bardagi kullandim)
  2. 4 yemek kaşığı un
  3. 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  4. 2 türk kahvesi fincanı toz şeker
  5. 1 yumurta 1 paket vanilya
  6. 1 küçük paket (süt paketinde) krema(1 su bardagi krema kullandim)

Hazırlanması: Krema hariç tüm malzemeyi muhallebi gibi pişirip soğutun. Soğuduktan sonra içine kremayı ekleyip mikserle karıştırın. Kadayıfın yarısını büyük dikdörtgen borcama serin. Üzerine muhallebiyi yayın. Kalan kadayıfı da serin. Buzdolabında bekletip ,soğuk servis yapın.

Not:Ben kremayi da muhallebiyi yaparken kattim, Aslinda tarifteki yerini karistirdim desem daha dogru olur :-D Ama kivami superoldu, tadi da oyle... Soyliim dedim :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder